Virker de sociale medier lidt for uoverskuelige?  Har din virksomhed den ‘obligatoriske’ Facebook side, som bare ikke helt virker efter hensigten. Så kan det være, fordi du ikke udnytter siden optimalt. Har du tjekket at din målgruppe, rent faktisk bruger Facebook? Det er ikke relevant for alle virksomheder at oprette en Facebook profil, selvom det nogle gange kan virke sådan. Og det samme gælder selvfølgelig de andre platforme. Hvis du vælger at bruge sociale medier i din markedsføring, skal du huske at det tager tid – hvis det altså skal gøres ordentligt. Et godt råd er, at have en plan for hvad du vil kommunikerer på de sociale medier – og lad altid din virksomheds budskaber skinne igennem. Kommunikationen bliver meget mere betydningsfuld, når den markedsføres rigtigt. Derfor er det vigtigt at du og din virksomhed overvejer hvilke sociale medie platforme I skal være synlige på, og hvorfor. Det er ikke lige meget om din virksomhed er på Facebook, Instagram, Twitter, eller dem alle. Du skal lave et aktivt valg om hvad der er relevant for jer. Husk, at i de fleste tilfælde er det bedre ikke at have en profil, end en profil som aldrig bliver opdateret.